Senior IT-konsulent til driftsopfølgning

Kan du lide detektivarbejdet i at pille et IT-teknisk problem fra hinanden og finde frem til kerneindholdet – og derefter sætte det helt rigtige hold til løse opgaven?

Og trives du som dén, der bevarer overblikket og faciliterer fremdriften i udbedringen af alt fra mindre sager til alvorlige driftsfejl, der kan have konsekvenser for hundredetusind af vores kunders kunder?

Så er du måske lige den samlende person, dygtige kommunikatør og teknisk erfarne profil, vi søger som koordinerende bindeled mellem IT, forretning og leverandører.

Vi arbejder for kvalitet i driften
Træd ind i vores Driftsopfølgningsteam i Fredericia. Vi er 5 erfarne og hjælpsomme kolleger, som sørger for, at kvaliteten af den IT-drift, vi leverer til vores kunder, er i top. Det sikrer vi gennem både proaktivt arbejde samt opfølgning, hvis de målinger og rapporter, vi udsender, giver udtryk for manglende kvalitet. Derfor er vores indsats som styrende og koordinerende bindeled på disse opgaver afgørende for den samlede driftskvalitet, vores kunder skal opleve.

Du leder opgaverne og interessenterne fra A til Z
… og du kan forvente en høj grad af frihed til selv at planlægge og udføre dine opgaver, som vil være koordineringsopgaver med teknisk kompleksitet. Opgaverne løser du som oftest i samarbejde med kolleger fra dit eget team, Bankdatas udviklingsteams samt underleverandører. Specifikt kommer du til at:

  • afklare og tilrettelægge opgaver, der skal løses af andre, og varetage styringen af interessenter
  • koordinere underleverandører i forhold til driftsleverancer
  • styre og følge op på problemsager, fx performanceforbedringer
  • tilrettelægge overordnede testforløb ved større ændringer
  • facilitere og styre implementeringsopgaver, der teknisk udføres af andre
  • håndtere kriser ved alvorlige driftsfejl.

Derudover kan du komme til at arbejde med driftsvurderinger af nye systemer, alle typer Service Level Reporting, som vores kunder efterspørger, beredskabsøvelser samt udarbejdelse og implementering af procesbeskrivelser og -optimeringer.

Involverende og gennemslagskraftig med solid faglig ballast
At skabe strukturer, planlægge og følge op er blandt dine kernekompetencer, og du er vedholdende og kan drive opgaverne frem, også når en sag griber om sig. Derudover behersker du forandringsledelse og støtter og involverer de rigtige mennesker på de rigtige tidspunkter.

  • Du kan have en uddannelsesbaggrund som IT-/teknisk projektleder, datamatiker eller lign.
  • Du har minimum nogle års erfaring fra en lignende stilling, hvor du har styret og koordineret større opgaver, projekter og/eller teams med høj IT-teknisk kompleksitet.
  • Du har solid teknisk indsigt og erfaring med ITIL-driftsdiscipliner.
  • Du har erfaring med at styre outsourcing partnere/underleverandører.
  • Du kan gøre tekniske emner forståelige for ikke-teknikere og kommunikere forretningens behov, så de giver mening for teknikere.
  • Du har gerne erfaring med Service Level Reporting.

Interesseret?
Har du spørgsmål til jobbet, er du velkommen til at kontakte ansættende afdelingsleder Bent Lind på +45 2370 2040. Vi inviterer løbende kandidater til samtale, så søg allerede i dag.

Vi glæder os til at høre fra dig.

Søg stillingen