Programleder til complianceprojekter

Er du klar til at bruge din erfaring fra finanssektoren til at holde styringen med vores complianceprojekter?

I denne stilling får du programledelsesansvaret for complianceprojekter inden for økonomi og risiko-området. I tæt samarbejde med ledelsen, product owners samt Bankdatas kunder faciliterer du effektive og transparente projekteksekveringer og får indflydelse på, hvordan vi kommer sikkert i mål.

Arbejd på tværs af økonomi og risiko
Du kommer til at arbejde på tværs af økonomi og risiko-området hos Bankdata i Silkeborg, og du vil indgå i tæt taktisk og strategisk samarbejde med afdelingslederne for begge. De 2 afdelinger består af 6 teams, der leverer løsninger til internt og eksternt regnskab, kreditregister, COREP, FINREP, IFRS 9 m.fl.

Koordiner projekter og interessenter
Vi har en pipeline af complianceprojekter, der står i kø til at blive udført – og det er her, du kommer ind i billedet. Hvor vores product owners har ansvaret for leverancen, er det din opgave at få projekterne planlagt og koordineret, så vi kommer i mål til tiden. Det første program, du skal koordinere på tværs af 10 teams, er relateret til Nationalbankens og Finanstilsynets nye kreditregister.

Konkret bliver det din rolle, i tæt samarbejde med product owners, at:

  • håndtere myndigheder og kunder samt interne stakeholders; løbende afholde møder med disse, indsamle og opfylde deres ønsker og krav m.m.
  • rapportere status til ledelsen og kunder
  • løbende dokumentere fremskridt, opgave- og ressourcefordeling, roller m.m.
  • tage ansvar for at sikre gennemsigtighed på tværs af teams og projekter
  • varetage alle administrative opgaver, der udspringer af koordineringsrollen.

Din anden store opgave bliver at få opstartet programmet vedrørende implementering af en ny standardmetode til kreditrisiko. Dvs. at få scopet projektet hvad angår indhold, tidsplan og organisering.
 
”En af dine store udfordringer bliver at få prioriteret opgaverne og alignet stakeholders på tværs af Bankdata og vores kunder – og her er pres på, idet de mange interessenter også har andre opgaver på deres bord. Men det er nogle vigtige og spændende projekter,”
fortæller Troels Hvilsted Hansen, afdelingsleder, Risiko.

Projekt- eller teamleder med erfaring fra finanssektoren

  • Du har en længere videregående uddannelse som fx cand.oecon., cand.merc. eller cand.it.
  • Du har 3+ års erfaring, fx som programleder, projektleder, afdelingsleder eller teamleder.
  • Du har erfaring fra finanssektoren, gerne inden for økonomi og risiko-, kapital- eller revisionsområdet – alternativt fra et konsulenthus med erfaring inden for financial services.
  • Ideelt set har du erfaring med at samarbejde med danske og internationale myndigheder.
  • Du kommunikerer problemfrit og overbevisende på både dansk og engelsk med forskellige interne og eksterne stakeholders, herunder med ledelse, kunder og på teamniveau.

Interesseret?
Har du spørgsmål til jobbet, er du velkommen til at kontakte afdelingsleder Anders Bak Jensen på +45 5136 0091 eller afdelingsleder Troels Hvilsted Hansen på +45 3190 4262. Vi inviterer løbende kandidater til samtale, så søg allerede i dag.

Vi glæder os til at høre fra dig.

Søg stillingen