Bankdata løber med sejren: Den mest attraktive arbejdsplads

På baggrund af en måling foretaget af analysehuset Wilke på vegne af FinansWatch, er Bankdata netop, for andet år i træk, blevet kåret som den mest attraktive arbejdsplads blandt datacentraler i Danmark.

Bankdata kommer ind på en førsteplads med en score på 72 ud af 100 point.

”Jeg er meget stolt af, at vi for andet år i træk løber med førstepladsen for bedste arbejdsplads. Vi arbejder målrettet med at skabe gode rammer og en spændende arbejdsplads at være på, og det er bare skønt når det giver så flotte resultater. ” Udtaler Bankdatas adm. direktør Claus Hjort Bjerre.

Målrettet strategi
Wilke har spurgt et bredt udsnit af landets finansansatte, som har kendskab til bankernes datacentraler, om deres opfattelse af de enkelte datacentraler som arbejdsplads.

Det glæder Claus Hjort Bjerre, at arbejdet med en målrettet strategi gavner Bankdata, og gør datacentralen til en attraktiv arbejdsplads.

”Det handler jo om at have et stærkt employer brand og kunne tiltrække og fastholde de rette medarbejdere. Derfor betyder det rigtig meget for mig, at det er andre medarbejdere og kolleger i finanssektoren, der har vurderet os til at være den bedste. ” Siger han.

Gode ambassadører
Claus hjort Bjerre peger på, at Bankdata opfylder tre særlige kriterier, som bør være til stede, for at skabe en god arbejdsplads:

”Først og fremmest vil jeg sige, at intet slår gode ambassadører. Jeg tror, at placeringen som nummer 1 i høj grad skyldes, at Bankdata har mange tilfredse medarbejdere, der fortæller positivt om, hvordan det er at arbejde hos os. ”

”For det andet hører vi også fra mange nye medarbejdere, at de er tiltrukket af at få lov til at være en del af en virksomhed, der flytter sig så meget, som vi faktisk gør i disse år, for det skaber mange muligheder for deres egen personlige udvikling. ”

”Og endelig har vi et stærkt fagligt miljø. Jeg tror, det betyder noget, at vi har så mange markante profiler med stærke faglige og ledelsesmæssige kompetencer. For hvem vil ikke gerne arbejde med de bedste? Nogle af de bedste IT-folk inden for finanssektoren arbejder her hos os i Bankdata. Og hvis du oveni lægger vores måde at arbejde med agil IT-udvikling på, så får du en meget attraktivt arbejdsplads, hvor du som medarbejder er sikret din faglige udvikling. ” udtaler Claus Hjort Bjerre.