Undersøgelse: Bankdata har det bedste omdømme

Bankdata har det bedste omdømme af bankernes datacentraler, hvis man spørger landets finansansatte. Det viser en ny stor undersøgelse - Medarbejderimage 2016 - der er foretaget af FinansWatch i samarbejde med analysevirksomheden Wilke.

De finansansatte er blevet spurgt om deres overordnede syn på datacentralerne som arbejdsplads på en skala fra 1 til 100. Her scorer Bankdata 78,9 ud af 100 point, og det rækker til en topplacering tæt efterfulgt af konkurrenten BEC, mens SDC kommer ind på en sidsteplads.

"Det var da en god nyhed. Vi har jo nogle af landets største og dygtigste banker blandt vores kunder, og det giver et miljø med høj faglighed og passion, hvor vi sammen løser opgaver, der er helt essentielle for vores banker," siger Claus Hjort Bjerre, adm. direktør for Bankdata,

"Det meget tætte samarbejde, hvor bankerne er direkte deltagere i vores organisation, giver en forretnings-mæssig nærhed, som er helt unik, og på den måde er vi ikke blot en it-leverandør, men en direkte bidrags-yder til den forretningsmæssige succes hos bankerne, og det tror jeg er en af de ting, som betyder meget for vores medarbejdere," siger Claus Hjort Bjerre, der er nyudnævnt adm. direktør for Bankdata.

Læs artiklen i Finans Watch (kræver abonnement)