Gamer-weekend vel overstået

Trackmania, LoL, Rocket League var på programmet som turneringer, man kunne dyste i i løbet af weekendens BD LAN #2 d. 9-11. november. Her tjekkede et halvt hundrede af Bankdatas gamer-entusiaster, deres familie og venner ind hos Erritsø Idrætscenter bevæbnet med it-udstyr, soveposer og velvoksne lagre af snacks. Udover de fastlagte spil var der weekend-long turneringer og de fremmødte fandt sammen i mindre lokale dyster i bl.a. Fortnite.

Det er anden gang i år at Bankdatas ansatte tager initiativ til et lokalt LAN, og det vokser stille og roligt.
”Der er flere deltagere end sidste gang, og der har især været mange unge og børn med. Nogle af spillene er nye for dem, men de har været friske til at deltage i turneringer alligevel,” siger Thor Bendix, der fungerede som tovholder på BD LAN #2 arrangeret af Bankdatas esportsforening.

Der var præmier til 1., 2. og 3. plads i alle turneringer, men holdningen blandt de fremmødte var generelt at deltagelse var vigtigere end præmier.

”Nogle af de tilbagemeldinger jeg får er, at det er vigtigt at en virksomhed støtter op om de kulturelle eller sportslige initiativer, som medarbejdere selv løber i gang. Det siger noget om stedets kultur, og den holdning er jeg enig i,” siger han, og vil ikke afvise at eventet bliver gentaget i 2019.