India and the world

Med Indien som arbejdsplads

Da Carsten Würtz for tre år siden tiltrådte en stilling som udvikler i Bankdata, lå et eventyr med tre års ophold i Indien ikke lige i kortene. Men oplevelserne og udfordringen i det fjerne Indien trak.

Han havde tidligere prøvet kræfter med at arbejde i udlandet gennem et fire årigt ophold i London. Derudover havde han i de forudgående syv år arbejdet med at integrere Indiske medarbejdere i danske virksomheder. Derfor tog han springet og søgte den ledige stilling som Chief Liaison Officer i Bankdata.

”Jeg har haft 2½ fantastiske år på Bankdatas kontor i Gurgaon. Jeg ser med stolthed tilbage på, hvad jeg sammen med de indiske kolleger og de danske samarbejdspartnere har opnået. Et fundament som Bankdata kan bygge videre på i fremtiden.” siger Carsten Würtz om det næsten treårige eventyr i Indien, der snart er slut.

Fordi Carsten efter endt udstationering nu skal hjem til Danmark søger Bankdata hans afløser. Se jobopslaget som Chief Liaison Officer.

Bankdata i Indien
Bankdata har siden 2010 haft et kontor i Indien, der siden oopstarten er fordoblet og nu beskæftiger 50 indiske medarbejdere.

"Med et kontor i Indien er der mulighed for en større fleksibilitet i tilgangen til ressourcer, med det enormt store udbud af kvalificeret arbejdskraft, der findes i Indien. Desuden bidrager Indien kontoret til, at Bankdata kan drives som et cost-effektivt udviklingshus,” fortæller adm. direktør i Bankdata Ove Vestergaard.