Ny underdirektør skal sikre forbindelsen til driften

Hans Svendsen er ny underdirektør for Transition, Drift og Sikkerhed (TDS) i Bankdata, hvor han skal sikre den gode forbindelse mellem Bankdatas it-udviklingsarbejde og it-driften, som er outsourcet til JN Data. Med sig har han en solid erfaring med drift, Service Management og Service Transition fra bl.a. TDC, Arla og Vestas.

1. juni 2017 tiltrådte Hans Svendsen som ny underdirektør i Bankdata, hvor han har fået ansva-ret for driften, sikkerheden og transitionen af nye it-produkter, når de går fra udviklingsstadiet og over til den daglige drift, som er outsourcet til JN Data.

”Hans har en lang og solid erfaring med drift og driftsprocesser - herunder også kompetencer og erfaring med ITIL. Samtidig har han også haft driftsansvar i virksomheder, hvor den driften af it-infrastruktur er outsourcet, så han er klædt godt på til at træde ind i den meget vigtige relation til JN Data,” siger Bankdatas direktør Lene Weldum

Et helt nyt fokus på it
Selv ser Hans Svendsen frem til at prøve kræfter med sit faglige fokusområde i en virksomhed, der med it-udviklingen som forretningsområde har et helt andet fokus end de virksomheder, han tidligere har arbejdet for.

”Jeg har i efterhånden mange år arbejdet med drift, infrastruktur og Service Management i en lang række store, industrielle virksomheder. Nu ser jeg frem til at udfordre mig selv og min faglighed i en virksomhed, som er helt anderledes end de brancher, jeg tidligere har arbejdet i. Det bliver virkelig spændende at blive en del af et it-udviklingshus, hvor it-arbejdet rent faktisk er en del af forretningen,” fortæller Hans Svendsen.

Blå Bog, Hans Svendsen
60-årige Hans Svendsen kommer fra en stilling i Rambøll Management og har mere end 12 års erfaring med infrastruktur, drift, support, Service Management og Service Transition i store industrielle virksomheder som Sauer-Danfoss, Vestas og Arla. Med sig har han en uddannelse som svagstrømsingeniør med speciale i data og erfaring som både EDI konsulent i Comlink og Product Manager for TDC’s datakommunikations-produkter, senere som leder af datanet og internet i Schweiz og Tyskland.

Privat bor han i Aarhus sammen med sin kone Tina. De har sammen to døtre på henholdsvis 27 og 30 år.