De studerende fik fingrene dybt ned i koden

Torsdag d. 23. februar afholdte vi fintech event i Aarhus, hvor 25 it-studerende fik fingrene dybt ned i koden i et konkurrencepræget setup med både quiz, bughunt og middag.

”Bankdatas vision er at være en moderne finansiel it-virksomhed, hvor vores vigtigste aktiv er vores dygtige medarbejdere. For at sikre de dygtigste medarbejdere fremover skal vi tættere på de studerende og gøre Bankdata til en attraktiv arbejdsplads. Derfor valgte vi at invitere de studerende ind for vise, hvad vi laver, og hvordan vi arbejder ved at lade dem arbejde med vores agile arbejdsmetode, bughunt og udvikling,” fortæller afdelingsleder i Bankdata Anders Lonnebjerg og fortsætter:

”De studerende fik selv lov til at kode, og det gav de udtryk for, var rigtig fedt og lærerigt og gav et godt indblik i, hvilken arbejdsplads Bankdata er. Der er stort udbud af fintech events, men ikke ret mange giver de studerende mulighed for at prøve kræfter med de teknologier, som vi arbejder med på markedet.”

Engagerede studerende
Dagen var en stor succes, og de studerende var begejstrede og gav udtryk for, at det var et fedt og lærerigt event, der adskilte sig fra de events, de var vant til. Adrenalinniveauet var højt, og selv i pauserne knoklede de studerende på at finde bugs.