Peter Bering indtræder som ansvarlig for Digitalisering

Pr 1. februar 2019 udnævnes Peter Bering til Head of Digitalization for afdelingen Digitalisering i Bankdata. Organisatorisk hører Digitalisering under direktør Morten Gade Christensen i området Privat & Erhverv.

Peter Bering, kommer fra en stilling som Lead Business Consultant i Bankdata, og har derfor solidt kendskab til medlemsbankerne og forretningsgangen. Tidligere har Peter opbygget mangeårig erfaring med teknologibaseret konceptudvikling både som selvstændig iværksætter og fra virksomheder som LEGO og Danske Bank.

Hos Digitalisering bliver der arbejdet på tværs af produktgrupper og den fornemste opgave at udfordre traditionel tænkning med alt, hvad Bankdata gør, i tæt forening med ejerbankerne. Metoden er praktiske eksperimenter, der udføres i tæt samarbejde mellem pengeinstitutter, produktorganisation og fintech-virksomheder.

Digitalisering har fokus på at undersøge om disse ideer reelt vil fungere i virkeligheden.

”Uanset om bankernes mål er færre omkostninger, flere kunder eller gladere kunder – nu og i fremtiden, så er det vores fokus, at Digitalisering skal vise bankerne, hvor der er stærkt markedspotentiale. Derfor sætter vi fokus på en ambitiøs dagsorden af innovation, ny teknologi og digitalisering sammen med vores kunder og ejere i pengeinstitutterne”, udtaler Morten Gade Christensen, direktør i Privat & Erhverv hos Bankdata.

Der er allerede startet initiativer op adskillige steder i Bankdata, hvor analyse og diskussion er lagt på hylden til fordel for at afprøve praktiske eksperimenter.