Region Syddanmark på teknologisk inspirationsbesøg

Onsdag d. 31. oktober havde Bankdata fornøjelsen af at være vært for 11 direktører og chefer fra Region Syddanmark, som var kommet for at høre om, hvordan vi bruger moderne teknologi til at optimere processer i Bankdata.

”Vi er i fuld gang med at gøre Region Syddanmarks sygehuse og andre enheder endnu mere digitale. Derfor er vi rundt for at hente inspiration fra andre organisationer, som gør det samme, og vi har hørt nogle spændende tanker her i dag”, siger regionsdirektør Jane Kraglund.

"Når borgere og patienter er i kontakt med sundhedssystemet, vil vi gerne give dem en endnu bedre digital oplevelse, og det har stor værdi for os at lade os inspirere af, hvordan andre arbejder med digital innovation”, supplerer Inge Bendixen, vicedirektør hos Syddansk Sundhedsinnovation.

Fra Bankdata var bl.a. direktør Morten Gade Christensen på talerstolen og fortalte om, hvordan agil udvikling nødvendigvis må smitte af på beslutningsstrukturen i organisationen, og underdirektør Allan Vadskjær Severinsen delte ud af Bankdatas erfaringer med at fuldautomatisere kundeoprettelsesprocessen i medlemsbankerne.

Der blev sat spot på innovation og fremtidsperspektiver, da underdirektør Nicolaj Nørgaard Peulicke involverede gæsterne fra Region Syddanmark i, hvordan Bankdata arbejder med at systematisere evnen til at udnytte de digitale udviklingsmuligheder.