SaxoPrivatbankVaelgerBankdata

Alm. Brand Bank vælger Bankdata som datacentral for 17.500 nye kunder

I alt 17.500 kunder hos Saxo Privatbank skal flyttes fra SDC til Bankdata. Det blev tidligere på ugen en realitet knap to måneder efter Alm. Brand Banks køb af Saxo Privatbank. Hermed samler Alm. Brand Bank sine it-aktiviteter hos Bankdata, hvor man i forvejen er kunde og medejer.

”Vi har hele tiden følt os trygge ved Bankdata. Udviklingsmulighederne er gode, og deres nye strategi passer godt til vores forretning. De forstår, hvordan vores forretning udvikler sig, og samtidig har de hele tiden kig på nye digitale løsninger til glæde for vores kunder,” siger Kim Bai Wadstrøm, adm. direktør i Alm. Brand Bank.

Han tilføjer, at Bankdata og Alm. Brand Bank har indgået en aftale om at integrere investeringsplatformen Saxo Trader i Bankdata.

Vi understøtter processer med avanceret setup

Beslutningen glæder adm. direktør i Bankdata, Claus Hjort Bjerre:

”Vi er meget glade for, at Alm. Brand Bank har valgt os. Det siger sig selv, at det er en fordel for en it-drevet virksomhed at samle sine aktiviteter hos en enkelt leverandør for at undgå overlap og manuelt arbejde”, siger adm. direktør Claus Hjort Bjerre og tilføjer:

”Vi har i mange år haft et tæt samarbejde med Alm. Brand Bank, som er i fuld gang med at implementere en væg-til-væg-løsning på kapitalmarkedsområdet. Her bygger vi et avanceret setup baseret på kapitalmarkedsplatformen fra Murex, som kommer til at understøtte alle processerne på området”.

Claus Hjort Bjerre forklarer, at man allerede er gået i gang med det indledende arbejde i forbindelse med flytningen af de 17.500 kunder, og at man forventer, at flytningen afsluttes i indeværende år.