Underdirektør Rasmus Lundgaard Pedersen

Stærk lederprofil er ny underdirektør i Bankdata

Rasmus Lundgaard Pedersen er ny underdirektør for Kapitalmarked Basis i Bankdata. Han kommer senest fra en stilling som Business CIO og Senior Vice President i Nets.

Rasmus Lundgaard Pedersen er Bankdatas nye underdirektør for Kapitalmarked Basis, som arbejder med kernesystemerne inden for værdipapirhandel. Hans opgave bliver at sikre udviklingen af systemerne, så de møder fremtidens krav til funktionalitet og compliance.

”Bankdata og Bankdatas kunder agerer i en hektisk verden med stigende teknologisk udviklingshastighed, nye konkurrenceforhold og en øget regulering. Det er en interessant udfordring, som jeg ser meget frem til,” siger Rasmus Lundgaard Pedersen.

Solid ballast inden for både it og ledelse
Rasmus Lundgaard Pedersen bringer med sig en stor erfaring inden for både IT, ledelse og kapitalmarkedsområdet fra sin mangeårige karriere i Danske Bank, en stilling som CIO og Vice President i Danske Commodities og senest rollen som Business CIO og Senior Vice President i Nets.

Nu ser han frem til at prøve kræfter med de udfordringer og den store forandringsrejse, som Bankdata byder på:

”Bankdata er igennem en virkelig spændende udvikling med både den agile rejse og det mere strategiske, forretningsmæssige perspektiv, og den store vilje til nye veje internt tiltaler mig meget,” siger Rasmus Lundgaard Pedersen.

Blå Bog: Rasmus Lundgaard Pedersen
Rasmus er 42 år og har stor erfaring med IT, ledelse og kapitalmarkedsområdet. Han har en master i it og diplom i ledelse fra Aarhus Universitet. Erfaringen er opbygget gennem arbejdet som udvikler, projektleder, afdelingsleder og stedfortrædende udviklingschef i Danske Banks it-afdeling Trading and Investment IT og herefter som CIO og Vice President i Danske Commodities. De sidste par år har Rasmus været Business CIO og Senior Vice President i Nets med ansvar for IT Payments Services og efterfølgende IT Corporate Services.