Dobbelt op på gamer weekend

I weekenden løb det fjerde BD Lan arrangeret af Bankdatas esportsforening af stablen i Erritsø Idrætscenter. Som noget nyt var BD Lan denne gang lagt sammen med NPE (Net Party Erritsø). Derfor var der dømt dobbelt op på turneringer for gamerfolket. Spillerne dystede bl.a. i Fortnite, Minecraft, CS:GO, Trackmania og Codingame.

Mere end 300 deltagere var med til eventet, heraf en del af Bankdatas egne gamer-entusiaster, deres familie og venner. De tjekkede ind med it-udstyr, soveposer og velvoksne lagre af snacks. Udover de fastlagte spil blev der arrangeret sten-saks-papir turneringer for at få folk lidt op af gamerstolene.

”Det er bare hyggeligt at ses med kolleger og gode, gamle folkeskolekammerater, når vi holder BD Lan,” siger Lucas Wenneberg, der til daglig arbejder som software developer hos Bankdata. Han har skænket en solid kop kaffe, der holder ham kørende på andet døgn, og på spørgsmålet om han har sovet i nat, er svaret klart: ”nej”.

Både voksne og børn går sammen om turneringerne. ”Det her er megafedt. Jeg skal klart være med næste gang,” siger Noah på 10 år, inden han tyller en hindbærbrus i 4 hug og gør sig klar til en Trackmania konkurrence.

”Det er fedt, når en virksomhed støtter op om de initiativer, som medarbejdere selv løber i gang. Det siger noget om stedets kultur,” siger Lucas Wenneberg, der som frivillig er med til at arrangere BD LAN  to gange om året.