Portræt - Thomas Kærgaard

”Jeg synes, at det er vildt fedt, at se det, jeg er med til at lave, bliver brugt ude den virkelige verden. Det kommer virkelig ud og leve hvor det gør en stor forskel for vores kunder. Det gør, at jeg har lyst til at lave mere.”

Hvordan er samarbejdet i dit team?

Helt fantastisk. Jeg er havnet i et vildt godt team. Selvom vi er meget forskellige har vi en god dynamik. Der er plads til forskelligheder, og vi tager os af hinanden. I mit team sidder vi fire udviklere, og alle er gode til at hjælpe hinanden og tager sig tiden til at forklare, hvordan tingene hænger sammen. Derudover er der to forretningskonsulenter, en scrum master og en Product Owner. Så hvis der er spørgsmål til det forretningsmæssige har vi nogle eksperter, der hurtigt og nemt kan give os konkrete svar. Jeg kan godt lide udfordringer, hvor vi i teamet skal være kreative for at finde en løsning. Jeg sætter også stor pris på at tage nye teknologier i brug, designe et system og have indflydelse på, hvordan det skal opbygges.

Hvorfor Bankdata?

Mit valg faldt på Bankdata på grund af flere forskellige ting. En af dem er at kan få lov til at arbejde med nogle af de teknologier, jeg synes er spændende. Mange har måske en opfattelse af, at finansiel it er COBOL og ikke andet. Men i mit team udvikler vi omkring 80% i JAVA og 20% i COBOL. I Bankdata har man implementeret en ny udviklingsplatform, hvor vi bygger og bruger microservices og det, synes jeg, er en fremtidssikret måde at gøre det på. En anden vigtig faktor for mig er frihed. Frihed til selv at styre sin arbejdsdag. Jeg synes, Bankdata er en moderne arbejdsplads, som følger med tiden. Jeg er ikke tvunget til at sidde på arbejde fra 8-16, men har mulighed for at tilrettelægge min arbejdsdag i forhold til mit privatliv.”

Hvad synes du om at arbejde med finansiel it?

Finansiel it er fedt, fordi det bliver brugt. Nogle af mine kolleger laver IT, der nærmest er kritisk infrastruktur og andre laver mobilbanker og NemID-løsninger. Jeg udvikler systemer til realkreditlån, og for nyligt var jeg i banken og så, at de brugte de løsninger, som jeg har været med til at lave. Det betyder noget, og det kan jeg virkelig godt lide.