Så har du nu chancen for at blive Product Owner i området Økonomi og Risiko og være med til at bane vejen for fremtidens regnskabssystemer og digitale indberetninger til myndighederne.
Product Owner for kompleks systemmasse
Vi søger to Product Owners i området Økonomi & Risiko til to teams, der arbejder med henholdsvis indberetninger og regnskabssystemer for vores 8 medlemsbanker på en ny platform, som skal dække deres ambitioner om at lave effektiv indberetning, regnskab og rapportering.
Vi står overfor en teknisk transition fra Cobol til en MS SQL-platform og indenfor de næste år fra on-premise til Azure Cloud.
Vi anvender en idemodningsproces til afklaring af forretningsbehov samt Data Vault 2.0 til vores data modellering. Vi arbejder agilt og bestræber os på at have produkt teams, der har et end-to-end ejerskab over deres indberetninger.
Som Product Owner, får du i samarbejde med din manager ansvaret for at udarbejde produktvisioner og product roadmaps for teamets produkter. Du skal derudover sikre inddragelse og orientering af vores interessenter. Du skal sætte retning for løsningernes videreudvikling, teamets backlog og prioritering af forretningsbehov i samarbejde med teamet og relevante interessenter. Du kommer til at deltage i arbejdet med identificere, afklare og beskrive behov til løsningen og bringe tekniske og brugermæssige argumenter i spil, når du udfordrer status quo.
Du bliver også en del af at sætte dagsorden for løsninger på tværs at området i Økonomi og Risiko. Det betyder, at du med dine Product Owner kollegaer forstår at samarbejde og løfte i flok.
Vi arbejder efter DevOps principperne i Bankdata og med et produkt, der hele tiden skal være tilgængeligt for vores kunder og svare hurtigt. Derfor er det vigtigt, at du kender og har erfaring med at arbejde med DevOps, så du ved, hvad der skal til for at sikre hurtigere løsninger, der altid er tilgængelige.
Vores forventninger til dig
Vi forventer, at du har 3-5 års erfaring som Product Owner. Du har en agil tankegang, et solidt teknisk fundament og erfaring med IT-drift. Derudover forventer vi at du:
- Er strategiske tænkende.
- Har gennemslagskraft og er dygtig til interessenthåndtering.
- Har god forståelse for, hvordan man sikrer en prioriteret og visionær backlog for teamet.
- Formår at sætte dig ind i og forstå områdets og interessenternes behov for IT-understøttelse.
- Ikke er bleg for at stille krav til både dig selv og til teamet for at sikre, at vi leverer de bedste løsninger og skaber værdi for os selv og vores kunder.
- Er kommunikativ stærk, vedholdende og evner at prioritere benhårdt i et miljø med mange ønsker.
- Er god til at identificere og kortlægge nye behov og omsætte disse til letforståelige beskrivelser, som teamet kan arbejde med.
- Har viden om enten regnskabssystemer eller risiko indberetninger. Eller er klar på en stejl indlæringskurve på området.
- Kan håndtere mange interessenter med forskellige forretningsbehov.
Din personlige udviklingsbane
Det er i princippet kun dig selv, der sætter grænserne for din egen udvikling i Bankdata. Vi sætter fokus på det hele menneske og investerer gerne i din udvikling, fx i form af efteruddannelse, kurser og e-learning. Vi får skræddersyet et personligt on-boarding program og sikrer, at der bliver taget godt hånd om din indflyvning og de mange spændende opgaver, der venter på dig.
Praktik
Dit team vil sidde i Silkeborg, men du vil fra tid til anden arbejde på tværs af Bankdatas kontorer i Silkeborg, Aarhus og Fredericia.
I ansøgningen må du gerne angive om du søger jobbet i Team Risikoindberetning eller hos Team Regnskab.
Spørgsmål vedrørende teamet, der arbejder med indberetninger, kan rettes til Rikke Brogaard Pedersen, Manager i Økonomi & Risiko på rbp@bankdata.dk eller 21 41 47 49.
Spørgsmål vedr. teamet, der arbejder med regnskab, kan rettes til Mai-Britt Boesen Thomsen, Senior manager i Økonomi og Risiko på mbn@bankdata.dk eller 20 63 11 26.
Vi inviterer løbende kandidater til samtale, så søg allerede i dag.
Vi glæder os til at høre fra dig!