I dag bringer Jyllands-Posten nyheden om et nybrud i den danske finanssektor med Bankdata i en central rolle. Danskerne er storforbrugere af deres mobilbank, og det får nu Sydbank og Alm. Brand til at investere 100 millioner kroner i at udbygge mobilbanken med forsikringsprodukter. Bankdata leverer platformen til samarbejdet - en nyudviklet mobilbank, som Sydbank netop har lanceret.
»Ingen har gjort det her før. Det er en gentænkning og en digitalisering af en forretningsmodel, hvor vi udnytter danskernes enorme engagement i forhold til at benytte mobilbanken,« siger adm. direktør Esben Kolind Laustrup fra Bankdata til finans.dk, som også har bragt nyheden.
Store visioner
Visionerne stopper dog ikke her. På længere sigt ønsker man at introducere flere ydelser i mobilbanken med kundens bolig som omdrejningspunkt, fx internet, alarmer osv.
»Man har brug for en række ydelser, som kunden ikke nødvendigvis er superengageret i, men som følger huset. På sigt vil vi gerne gøre mobilbanken til det sted, hvor man får dækket de behov,« siger Esben Kolind Laustrup til finans.dk.
Hele artiklen kan læses på finans.dk, på jp.dk eller i dagens printede udgave af Jyllands-Posten.